Pokládáte si často otázku - "Proč se mé dítě tak odlišuje od svých vrstevníků?!"
Proč má ve škole těžkosti s psaním, čtením, počítáním či chováním, ačkoliv vykazuje známky inteligence srovnatelné s vrstevníky?
Proč je tak neposedné, že by snad lezlo po zdi? Nebo je naopak zvýšeně unavitelné?
Proč má problémy se socializací, či je v některých oblastech vývoje pozadu?
Proč je tak nemotorné?...
Reaguje podrážděně v nečekaných situacích neúměrně věku...?
Je vnímáno jako zlobivé a nezvladatelné?
Vyhledává nezvyklé podněty?
Zdá se, že neslyší? Má monotónní či vysoko položený hlas?
Téměř nic nejí?
Může nosit jen určitý typ oblečení?
Nedokáže se naučit jezdit na kole?
Proč se straní ostatních, je tiché či nemluví v novém prostředí nebo s nově poznanými lidmi... ?
Trpí nadměrnými obavami, je úzkostné a bázlivé?
Možná si kladete mnoho dalších nebo podobných otázek.
To, jak se nám daří fungovat v každodenním životě, neurčuje jen z jakého prostředí pocházíme, ale také to, jaké vzorce používá náš mozek ke zpracování každodenních úkonů. Neuromotorická nezralost, která se pojí se zachováním novorozeneckých reflexů, se dává často do souvislosti s abnormálním psycho-motorickým vývojem dětí, které se pak potýkají s následky nurovývojové nezralosti ve skupině, škole či doma. Neuromotorická nezralost je důsledkem abnormálního vývoje reflexů, se kterými se rodí každý člověk. Při normálním vývoji jsou primitivní novorozenecké reflexy nahrazané posturálními reflexy v prvních letech života, přičemž klíčový je první rok života dítěte. Přetrvávající primitivní novorozenecké reflexy a nerozvinuté posturální reflexy negativně ovlivňují činnost centrální nervové soustavy (CNS). Velkou proporci energie pak používá náš mozek na korekce a kompenzační chování oproti tomu, aby se mohl věnovat samotné prováděné činnosti.
Projevy neuromotorické nezralosti jsou velmi rozmanité. Neuromotorická nezralost je často přítomna u dětí s poruchami pozornosti, chování, u dětí s problémy v rozvoji školních dovedností (tzv. poruchy učení), s poruchami pohybového vývoje, vývoje řeči či u dětí s příznaky pervazivních vývojových poruch autistického spektra. Dále se také nachází u klientů s úzkostnými poruchami a také u dětí ze sociálně znevýhodňujícího a málo podnětného prostředí.
Metoda INPP je zacílena na odstranění přetrvávajících primitivních novorozeneckých reflexů a podporu rozvoje posturálních reflexů. Metoda je neinvazivní a nefarmakologická. Spočívá v jednoduchém, několikaminutovém, každodenním cvičení. Je časově, fyzicky i prostorově nenáročná.
Program je nabízen ve dvou rovinách
Individuální program INPP
Školní program INPP : Tento program je upravený na podmínky školy. Děti, které by mohly mít prospěch z této metody, jsou identifikovány zkráceným diagnostickým postupem (typicky jsou vyčleněny děti se střední až silnou neuromotorickou nezralostí, pro které je vhodná individuální terapie INPP). Vybrané děti cvičí spolu ve skupině každý den po čas jednoho školního roku. Cvičení nezabírá více než 10-15 minut. - V současné době nedostupné na půdě Čr-Sk
Pod vedením certifikovaného INPP terapeuta, člena INPP Licentiate v Chester ve Velké Británii, Miroslavou Knoth.